הרף עין – יאסוהירו סוזוקי

תערוכה נמשכת

שבת, 13.11.21, 10:00

שבת, 30.07.22

אוצרת:

ד"ר אתי גלס גיסיס

להרשמה לשבת ישראלית

יש להתעדכן בעמוד התערוכה על הדרכות המתקיימות בתערוכה בחודש הנוכחי

נגיש

לפרטים נוספים:

04-6030800

שתפו

הדרכות/הרצאות במוזיאון טיקוטין לאמנות יפנית

הדרכות קהל רחב בתערוכות ההחדשות - חודש יולי

שישי, 29.7 | 11:00, 12:00 בשפה העברית | במסגרת שבת ישראלית - ללא עלות >>> להזמנת כרטיסים לחצו כאן

שבת, 30.7 | 11:00, 12:00, 13:00 בשפה העברית | במסגרת שבת ישראלית - ללא עלות >>> להזמנת כרטיסים לחצו כאן

הכניסה להדרכה בתערוכה כלולה בכרטיס הכניסה למוזיאון ואינה דורשת הרשמה נפרדת | ההדרכות יתקיימו בהתאם להנחיות משרד הבריאות

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

יאסוהירו סוזוקי | יליד 1979 | הוא מעצב אמן. סוזוקי אינו עומד בהגדרה הקונבנציונלית של מעצב מכיוון שאינו מגביל את יצירותיו רק למוצרים אסתטיים ושימושיים. עיצוביו משפרים את איכות חיינו בזכות המפגש עימם ומשפיעים על האופן שבו אנו חווים את הסביבה בה אנו חיים.

בגישה מדעית שזורה בהומור משובח מבטא סוזוקי את עולמו הפנימי ואת הדרך שבה הוא מביט על העולם והסביבה וחווה אותם. חוויות יומיומיות של שמחה ופחד מקבלות מקום מרכזי ביצירותיו. בכישרון רב מנתק סוזוקי חפצים משימושיהם היומיומיים והמוכרים ומעניק להם זהות חדשה. כך, עלי כרוב הופכים לקערה, אקדח יורה טיפות עיניים ועץ מחליף את עליו בעיניים. סוזוקי מטשטש את הגבול שבין האדם לטבע –  הטבע מופיע בגוף האדם והאדם נטמע בטבע. המבקרים בתערוכה יוזמנו לשבת ולנוח על כסאות גן בסביבה של היצירה "עלים ממצמצים" המוצבת במרכז החלל, ובדרך זו הם ייטמעו  בתוך ים של עלים הממצמצים בזמן נשירתם מתקרת הגלריה. מעבר לחוויית ההטמעות בטבע, זוהי הזדמנות נפלאה לחוות את הסתיו היפני.

התערוכה הנוכחית מציגה עבודות וידאו מיוחדות ביניהן היצירה "ספר גלים מתהפך" שבו מוקרנים גלים על מצע של ספר ענק. הגלים קרבים ונפגשים בשדרת הספר ומתרחקים ונעלמים אל שני קצוות החוף, הלא הם קצוות דפי הספר. ביצירה אחרת, מוקרנים ילדים משחקים על קרוסלה ממשית בחלל התערוכה. הילדים שנראו לאמן תחליף לצורת היבשות הם העולם במלואו. לצד סרטי הווידאו משולבות יצירות שעל פניהן הן חסרות תכלית. אחת מהן היא "שעון מצמוץ" המונה את הזמן האבוד של האנשים החיים במרחב האורבני התובעני. הזמן אינו זמן אבסולוטי ואין השעון מונה את הדקות או השעות, הוא מונה את אותם רגעים קטנים שבו אנו ממצמצים ובדרך זו מאבדים את "הזמן האמיתי." עוד בנושא זה, יצר סוזוקי מכסה בצורת שעון שמש על גבי שעון אמיתי ובדרך זו ובקריצה הוא "גונב" את זמנם של האנשים במרוץ החיים.

איורים פשוטים למראית עין הם חלק אינטגרלי מתהליך היצירה שלו ודרכם חושף סוזוקי את המכניזם של מחשבותיו. בתערוכה מונגשים מוצר, איור וטקסט – שלושת הממדים בהם עוסק האמן, ואת ההסברים המלווים את המוצגים כתב בעצמו.

סוזוקי נולד וגדל בעיר המאמאצו במחוז שיזואוקה. את לימודי העיצוב סיים באוניברסיטת זוקיי בטוקיו. כיום הוא מרצה לעיצוב באוניברסיטה לאמנות מוסאשינו ויוצר בסטודיו הפרטי שלו (מאבטאקי – "הרף עין") הממוקם באוניברסיטת טוקיו. את יצירותיו מציג סוזוקי במוזיאונים שונים ברחבי העולם כולל עבודה אחת שהוצגה במוזיאון ישראל, ירושלים ואחרת במוזיאון העיצוב, חולון. סוזוקי השתתף בתערוכות קבוצתיות רבות כגון זו שהוצגה במוזיאון העיצוב 21_21 בטוקיו ונדדה למוזיאון הטריאנלה במילנו. תערוכות יחיד רבות נערכו במוזיאונים מובילים ברחבי יפן אולם, זו תערוכת היחיד הראשונה של האמן יאסוהירו סוזוקי מחוץ לגבולותיה. בשנת 2004 זכה בפרס על תערוכה שהוצגה בשבוע העיצוב בטוקיו.

 

למידע נוסף אנא השאירו פרטים וצוות המוזיאון ייצור עמכם קשר, תודה