60 הדפסים יפניים עכשוויים

רביעי, 14.10.20, 10:00

שלישי, 28.09.21

להרשמה לשבת ישראלית

להדרכות לכל המשפחה בחודש ספט' לחצו כאן

להדרכות בתערוכה בחודש ספט' לחצו כאן

נגיש

לפרטים נוספים:

04-6030800

שתפו

פעילויות במוזיאון טיקוטין לאמנות יפנית בחגי תשרי

לפירוט והרשמה לחצו כאן

 

הדרכות/הרצאות במוזיאון טיקוטין לאמנות יפנית בחגי תשרי

18.9- 28.9 | 11:00, 12:00 | הדרכה בתערוכות המוזיאון | לכל המשפחה >> לחצו כאן

22.9 , 27.9 | 16:30 | הדרכה בתערוכות המוזיאון | למבוגרים >> לחצו כאן

 

התערוכה "60 הדפסים יפניים עכשוויים", העומדת בסימן חגיגות שישים שנה למוזיאון טיקוטין לאמנות יפנית, היא פרי יוזמה משותפת של גלריית יוסיידו (Yoseido Gallery) בטוקיו ומוזיאון טיקוטין. לכבוד אירוע חגיגי זה מוצגות במוזיאון יצירותיהם של שישים אמני הדפס יפנים בני זמננו מן השורה הראשונה. חמישים ושבעה אמנים החליטו לתרום את יצירתם לאוסף המוזיאון עם סיומה וגלריה יוסיידו תורמת למוזיאון את שלושת היצירות הנותרות.

האמנות היפנית העכשווית היא קוסמופוליטית בעיקר בשל מהירות השגת המידע, הניידות של האמנים והתערוכות הבינלאומיות שהם נוטלים בהן חלק. כל אמן מנסה לשקף בעבודתו את חשיפתו הטבעית להלכי הרוח ולזרמים הרווחים בעולם האמנות בימינו ואת גישתו האישית לסובב אותו, ומיישם את המתרחש ב'מילון מונחים' אישי. מטבע הדברים, ביצירות המוצגות בתערוכה ניכרת רבגוניות נושאית וסגנונית. 

בעקבות המפגש של האמנות היפנית עם האמנות המערבית, המדיום הגרפי השתנה. אמצעי ביטוי חדשים שיובאו ליפן בשלהי המאה ה-19, כגון ליתוגרפיה, הדפס משי, תחריט ותצריב נוספו לטכניקות המסורתיות, הדפסי העץ והסטנסיל, שיש להן עבר ארוך ומפואר ביפן, אך פסקו להיות דומיננטיות. על אף זאת האמנות היפנית המסורתית לא התבטלה בפני החדש - האמנות בת הזמן היא סינתזה בין המורשת מבית להשפעות שהגיעו מבחוץ. כמו עמיתיהם במערב, אמני ההדפס היפנים מחפשים את דרכם באמנות ההדפס הבינלאומית העכשווית הן מבחינת התוכן והן מבחינת המדיה. 

 

סיור בתערוכות עם האוצרת הראשית ד"ר אילנה זינגר בליין

 

למידע נוסף על התערוכה לחץ כאן

 

 

למידע נוסף אנא השאירו פרטים וצוות המוזיאון ייצור עמכם קשר, תודה