"מיקרופופ"

גן חורפי: חקר עולם הדמיון של המיקרופופ באמנות היפנית העכשווית

שבת, 23.02.19, 20:00

שבת, 22.06.19

נגיש

לפרטים נוספים:

04-6030800

שתפו

קרן יפן נוסדה בשנה 1972 במטרה לעודד הבנה הדדית בין מדינות שונות באמצעות חילופי תרבות. כחלק מתוכנית זו הקרן הפיקה את תערוכת "גן חורפי: חקר עולם הדמיון של המיקרופופ באמנות היפנית העכשווית", אשר נאצרה על ידי מבקרת האמנות מידורי מאטסואי. בתערוכה 35 יצירות ובהן רישומים, ציורים ועבודות וידאו של 14 אמנים, שפעילים משלהי שנות ה-90 של המאה העשרים.

14 אמנים עכשוויים חולקים סגנון ביטוי דומה אותו מכנה מאטסואי, "מיקרופופ". ביצירותיהם, הם מבטאים את השקפותיהם הייחודיות על העולם על יד צירוף חלקיהם של חפצים שגרתיים, או כאלה שאינם עוד בשימוש והטמעה של משמעות חדשה בחפצים, או שימוש חדש בהם.

התערוכה מנסה לבחון את המגמות המשמעותיות באמנות היפנית עכשווית שמשותפת לדור של אמנים צעירים אשר נולדו בין סוף שנות השישים לבין תחילת שנות השמונים של המאה ה-20, והפכו לאמנים מקצועיים בין סוף שנות התשעים לבין תחילת שנות ה-2000. למרות המגוון הרחב לכאורה של המדיומים האמנותיים בהם הם עוסקים, דור זה של אמנים חולק גישות ועקרונות אמנותיים: התמודדות עם ההשפעות השליליות של הגלובליזציה שבאה לידי ביטוי בהתפוררות הכלכלה, אחידות סגנונות חיים והרס של קהילות מקומיות ברחבי העולם, דור זה של אמנים מחפש דרך ייחודית של הישרדות על ידי כך שהוא מפיק את המרב ממצבים של חוסר על ידי שימוש צנוע בחומרים יומיומיים, כמו גם על ידי אימוץ מכוון של ספונטניות ילדותית.

התערוכה מציגה את האמנות הצנועה, אך הגמישה, אשר תופסת את הפעילות הבסיסית של הגוף ונפש האנושיים ומשחררת את הדמיון מן הגבולות ההיסטוריים או התרבותיים שנכפו עליו. יצירות אמנות אלה הן תגובתם של אמנים יפנים צעירים לתנאים המייאשים של בני גילם, והם מעבירים את התקווה להישרדות רוחנית ולארגון חדש ויעיל של סביבת מחייתם.

 

אוצרת: מידורי מאטסואי

 

 

תערוכה זו היא אחת התערוכות הנודדות של קרן יפן והצגתה התאפשרה בסיוע שגרירות יפן בישראל וקרן יפן.

                      

למידע נוסף אנא השאירו פרטים וצוות המוזיאון ייצור עמכם קשר, תודה