התערוכה מציגה יצירות נבחרות של רכישות ומתנות שנוספו לאוסף המוזיאון בחמש השנים האחרונות. בין היצירות הדפסים, רישומים, עבודות קרמיקה, קליגרפיה ואביזרי חרבות. במשך השנים גדל אוסף המוזיאון במספר דרכים: המוזיאון רוכש יצירות אמנות יפנית מסורתית ומודרנית בעיקר בתחומים שברצוננו להעשיר ולהגדיל את האוסף הקיים אך גם בתחומים חדשים; אספנים המבקשים לתרום את האוסף שלהם למוזיאון; אמנים המציגים בתערוכות יחיד או בתערוכות קבוצתיות ומשאירים יצירות כמתנה למוזיאון; גם אמנים יפנים שמעולם לא הציגו במוזיאון תורמים מיצירותיהם לאוסף המוזיאון.
בתערוכה זו מוצגות לראשונה שתי יצירות שרכש המוזיאון בשנת 1997: הדפס סטנסיל של האמן מורי יושיטושי (Mori Yoshitoshi 1991-1898) והדפס עץ של האמן אקיאמה איוואו (Akiyama Iwao נולד בשנת 1921). באוסף המוזיאון מצויות כבר יצירות של אמנים אלו והרכישות החדשות חיוניות להצגת התפתחותם האמנותית.
מורי יושיטושי למד ציור מגיל 15 אצל האמן יאמאקאווה שוהו (Yamakawa Shuho) ועיצוב בדים בצביעת יוזן (Yuzen) המסורתית אצל אביו יאמאקאווה סאיהו (Yamakawa Saiho). ב־1923 סיים את לימודיו בסגנון הציור היפני באסכולת קאוואבאטה (Kawabata) לציור. עבודותיו הושפעו בעיקר מאלו של יאנאגי סואטסו (Yanagi Soetsu), סריזאווה קייסוקה (Serizawa Keisuke) ומשנת 1942 מתנועת האמנות העממית. במשך שלושים שנה עבד מורי בעיצוב וצביעה של בדים לקימונו. בשנת 1955 חזר לעסוק באמנות ההדפס, בעיקר בשיטת הדפסי סטנסיל אך גם בשיטת הדפסי עץ. משנת 1949 היה חבר האיגוד האקדמי הלאומי (Kokugakai), ומשנת 1982 באיגוד ההדפס היפני (Nihon Hanga Kyokai). הוא הציג את עבודותיו במקומות רבים בעולם ובתערוכות ביאנלה רבות בטוקיו. נושאי עבודותיו הם לעתים קרובות פועלים העוסקים במלאכות יומיומיות, פסטיבלים, נושאים של דימויים אקזוטיים מן הבודהיזם, או אמנות עממית. הסגנון שלו נועז ובעל טעם של אמנות עממית (Mingei).
אקיאמה איוואו נולד במחוז אויטה (Oita) באי קיושו (Kyushu) והשלים את לימודיו בבית הספר טאיהייוגאקאי (Taiheiyogakai) בשנת 1956. הוא החל את הקריירה האמנותית שלו בציור בשמן אך עבר לתחריט ולבסוף לטכניקת הדפסי עץ (Mokuhan). בשנים 1966-1959 למד הדפס אצל האמן היפני הידוע מונאקאטה שיקו
(Munakata Shiko; 1975-1903). נושאי הדפסיו של אקיאמה הם בעיקר ינשופים ובעלי חיים אחרים.
אוסף המוזיאון גדל גם על ידי מתנות ותרומות של אספנים. לדוגמה בתערוכה זו אנו שמחים להציג לראשונה חלק מאוסף אביזרי החרבות של דניאל והילדה לבוב מניו יורק, אשר נתרם למוזיאון השנה. האוסף כולל טסובות (Tsuba; מגיני יד) וקוזוקות (Kozuka; ידית של להב קטן הממוקם בכיס שבנדן החרב) מעוטרות בזהב, כסף וסגסוגות מתכת שונות. בתחום ההדפס אנו מציגים בתערוכה מספר הדפסים מסורתיים שהועברו כהשאלת קבע לאוסף המוזיאון על ידי גב' חנה בורנשטיין וגב' אילנה דרוקר, בנותיו של פליקס טיקוטין המנוח והוצגו בתערוכה "כל השדים והרוחות" (1999).
בתערוכה מוצגות גם יצירות של אמנים שהציגו בתערוכות יחיד בעבר וביניהן: עבודות הקרמיקה של קויאה ריוג'י (Koie Ryoji; "נאמי" - "גלים", 1996) ושל פוג'יי אמי (Fujii Emi; "קעריות התה של פוג'י אמי", 1997); עבודות קליגרפיה וציור בדיו של אישיאי קאזואו (Ishii Kazuo; "סימני דיו", 1998); הדפסי תחריט של יאנאגיסאווה נוריקו (Yanagisawa Noriko; "מורי", 1998); ובתחום הפיסול, פסל עשוי רשת אלומיניום של האמנית הישיאמה יוקו (Hishiyama Yuko; "אנשי הרשת" 2000).
כמו כן, מוצגים בתערוכה גם הדפסים מודרניים של אמנים יפנים מובילים שהשתתפו בתערוכה הקבוצתית "חלל" (1999): אקי מאנה (Aki Mana), אנדו סוסומו (Endo Susumu), פודזוקה טושיהיסה (Fudezuka Toshihisa), איטו רייה (Ito Rie), קאראסאווה היטושי (Karasawa Hitoshi), וואקיטה אייג'ירו (Wakita Aijiro), מיידה סייאיצ'ירו (Miida Seiichiro), נאקאזאטו היטושי (Nakazato Hitoshi), נאקאבאיאשי טאדאיושי (Nakabayashi Tadayoshi), טאקאהאשי יו (Takahashi Yo), יאמאנאקה גן (Yamanaka Gen) ואחרים, שנתרמו למוזיאון באמצעות גלריית יוסיידו
(Yoseido) בטוקיו.
כמו כן, מוצגות בתערוכה לראשונה גם יצירות של אמנים יפנים עכשוויים שמעולם לא הציגו במוזיאון אך תרמו יצירה לאוסף באמצעות המועצה הבינאולמית לאמנות באקאשי ((Akashi וביניהם עבודות בקליגרפיה של ריו גודו (Ryu Godo), קונישיגה ריקיי (Kunishige Rikei), גיוטוקו קייהו (Gyotoku Keiho), יאמאקאווה שונגיו (Yamakawa Shungyo), קאוואשימה הוזאן (Kawashima Hozan) ואחרים.
החל מפתיחתו המחודשת של המוזיאון לקהל בדצמבר 1995, גדל האוסף בצורה מרשימה עד כי באפשרותנו להציג בתערוכה זו רק יצירות נבחרות ולא את כולן בבת אחת. בהזדמנות זו אנו רוצים להודות לכל התורמים והאמנים שתומכים במוזיאון ומעשירים את אוספו.