קוספליי

משחק תחפושות בהשראת המאנגה והאנימה בצילומיו של קילט דואיטס

שבת, 02.07.16, 20:30

שבת, 31.12.16

אוצרת: ד"ר אילנה זינגר בליין

נגיש

לפרטים נוספים:

04-6030800

שתפו

איזה דמות מאנגה אתה? מאחורי רעיון הקוספליי עומדת השאיפה להתחפש ולהידמות ככל הניתן לדמות ידועה מעולמות המאנגה והאנימה (קומיקס יפני) על מנת להביע את ההערצה אליה.

בני נוער ומבוגרים כאחד שואבים השראה ליצירת תחפושות שידמו לדמויות האהובות עליהם מעולם הקומיקס, משחקי הווידאו, הקולנוע, מדע בדיוני, להקות מוזיקה המופיעות בקומיקס וסרטי האנימציה היפניים ועוד.

כנסים בנושא מאנגה ואנימה מתקיימים ביפן ואליהם מגיעים מעריצים "שרופים" שמתחפשים לדמויות בדיוניות. במפגשים, המעריצים יוצרים אמנות מיצג שמכונה “קוספליי” (משחק תחפושות). גם בישראל מתקייימים כנסים מסוג זה ופועלת קהילה שמשחקת במשחק הקוספליי היפני.

לאור ההצלחה של תערוכת "הארג'וקו סטייל – אופנת רחוב יפנית עכשווית" בצילומיו של קילט דואיטס, שהתקיימה בשנת 2015, נפתחה בחודש יולי האחרון תערוכת צילומים נוספת של הצלם, אשר עוסקת אף היא בתחום המכונה בכלליות Cool Japan ("יפן המגניבה") ומציג צילומים דוקומנטריים של משחק הקוספליי היפני.

בעוד אפנות הרחוב השונות מייצגות את הפן האינדיבידואלי של היוצר, שלעתים אף חורג מגבולות הנורמה, הרי שמאחורי רעיון הקוספליי עומדת השאיפה להתחפש ולהידמות ככל הניתן לדמות ידועה על מנת להביע את ההערצה אליה.

הכנת התחפושת היא חלק בלתי נפרד מתרבות הקוספליי. מרבית הקוספליירים תופרים ומעצבים בעצמם את התחפושות ומשקיעים ביצירתן זמן וכסף רב. בכנסי הקוספליי נערכות תחרויות בין המשתתפים על איכות התחפושת וייחודה ללא התייחסות למינו או לגילו של המתחפש. כנסים אלו מאפשרים למשתתפים לחלוק האחד עם השני ידע, תחביבים וכן פירטי לבוש אשר הכינו בעצמם.

צפו בסרטון מאירוע הפתיחה של תערוכת הקוספליי בו הציגו קוספליירים ישראליים את התחפושות שלהם >>

 

 

צילום: סטס קורולוב

למידע נוסף אנא השאירו פרטים וצוות המוזיאון ייצור עמכם קשר, תודה