הדרכה בתערוכות: "עפיפוני קרב מיפן", "הדפסי עמוד" ו-"נטסקה"

ראשון, 09.10.07, 14:00

הדרכה בשפה הרוסית תתקיים:

בימי שבת הבאים: 11.11, 16.12, בשעה 11:00

 מתקיימות הדרכות עומק בתאריכים נבחרים. היכנסו לפרטים נוספים

לרכישת כרטיסים לחץ כאן

נגיש

לפרטים נוספים:

04-6030800

שתפו

הקהל מוזמן להצטרף להדרכה בתערוכות המוצגות בליווי מדריכ/ה מצוות החינוך של המוזיאון. בנוסף מתקיימים מספר הדרכות עומק, כאשר כל הדרכה מתמקדת בנושא אחר:

 

הדרכות עומק:

יום שבת, ה- 30.12.17 בשעה 12:30 "גלגל המזלות האסייתי"- בהנחיית ניר אלון.

 

לרכישת כרטיסים לחץ כאן

 

התערוכות המוצגות:

עפיפוני קרב מיפן

תערוכת עפיפונים חדשה לכל המשפחה! 40 עפיפוני קרב חדשים ומרהיבים פרי עבודתם של אמני העפיפונים היפנים אנדו הירומי וקאזאמה מאסאו מוצגים בתערוכה.

העפיפונים נבנו בגדלים שונים: מעפיפונים קטנים שמידותיהם כ-40 סנטימטרים ועד לעפיפוני ענק שגובהם כ-3 מטרים ונדרשת מיומנות מיוחדת להעיפם בהצלחה.

 

הדפסי עמוד

ה'האשירה-א' (hashira-e; תמונות עמוד) הם הדפסי עץ בעלי מידות מיוחדות: אורכם כ-70 ס"מ ורוחבם כ-12 ס"מ והם נפוצו ביפן ממחצית המאה ה-18 ועד מחצית המאה ה-19.

המבנה הצר והמאורך של תמונות העמוד יוצא דופן במיוחד והוא הציב אתגר עיצובי ממדרגה ראשונה לאמני ההדפס בתכנון הקומפוזיציה. לראשונה תיארו  אמנים את הדימוי בהדפס כשרק חלק ממנו מצויר בתמונה. למשל כאשר ציירו גבר או אישה חלק מן הגוף נראה קטוע והדמות נראית מאורכת מאוד.

בשנת 1840 חדלו האמנים לייצר הדפסי עמוד מסיבה לא ידועה. בהשוואה למספרם הרב של הדפסי העץ שהופיעו במידות רגילות, עוצבו רק כ-1500 הדפסי עמוד שונים, אך אין ספק שבהם אנו יכולים לחזות בהדפס היפני במיטבו.

 

נטסקה

הנטסקה (netsuke) היה במקור אביזר לבוש מעוטר ומגולף. הוא חובר בשרוך לחפצים אחרים שנקשרו לחגורת הקימונו נטול הכיסים.

בנטסקה ניכרת השאיפה היפנית לפאר כל חפץ זעיר ולהופכו ליצירת אמנות בעלת שלמות אסתטית. המיומנות הטכנית הגבוהה והדיוק בפרטים של האמנים היפנים לא הפריעו לביטוי ולפרשנות האישית של האגדות, המסורת העממית והדתית. דמויות הנטסקה המוצגות בראליסטיות, בהומור ובחיות מדהימה מגלות עולם פולקלוריסטי עשיר המהווה מקור בלתי נדלה להבנת המנהגים, הסמלים, האגדות והמושגים של תקופתם.

 

** משך ההדרכה כחצי שעה.

מידע נרחב על התערוכות

למידע נוסף אנא השאירו פרטים וצוות המוזיאון ייצור עמכם קשר, תודה