הרצאות

לכל הסדרות

מפגשי מועדון תרבות

 

 חוברת מועדון תרבות 2024-2023 >>> לחצו 

מוזיאוני חיפה משמשים כבית חם לשוחרי התרבות בחיפה, להם הוקם מועדון תרבות ייחודי ויוצא דופן המתקיים במוזיאון טיקוטין לאמנות יפנית. המועדון מקיים סדרות מרתקות של מפגשים  לקהל הרחב שוחר האמנות, סיורים בארץ ובחו"ל והקרנות סרטי איכות. לשם כך בחרנו בקפידה את מיטב המופעים והמדריכים, המתמחים בתחומים השונים ומובילים את חברי המועדון להעמקת הידע ולהנאה ממנו.

קרא עוד

ניתן לפנות אלינו:
קופת המוזיאון- 04-60-30-800 
שירות לקוחות של מוזיאון טיקוטין לאמנות יפנית , kupa@tmja.org.il

נועה שטיינר, מפיקה ומתאמת: 04-60-30-800 (שלוחה מס' 9) | events@hms.org.il

סגור
לכל הסדרות

הבדווים – עולם הולך ונעלם

מרצה: ד"ר ירון עובדיה

כמעט חצי מליון בדווים חיים בארץ ישראל, אך החברות השונות אין דומות זו לזו. נכיר את התרבות הבדווית הייחודית, את שלוש החברות בארץ, וננסה לראות למה התרבות הבדווית הולכת ונעלמת ואי־אפשר כנראה לשמרה לאורך זמן.

רפסודיה בכחול, סיפורו המופלא של יעקב גרשוביץ

מרצה: גיא מינטוס

גיא מינטוס יקח את הקהל למסע רב תחומי בו הקלאסי והג׳אז נפגשים לטיול מסביב לעולם ב-88 קלידים. את הפסנתרן והמלחין הבינלאומי גיא מינטוס ניתן למצוא ערב אחד עם תזמורת סימפונית או באופרה, ערב אחרי במועדון ג׳אז מסתורי וביום שלמחרת בג׳ם סשן פרוע עם נגני מוסיקה מסורתית מרחבי הגלובוס. גיא הינו מקבל חסות רשמית מ-Yamaha Pianos ובין היתר, הספיק לזכות בפרס ע׳׳ש לאונרד ברנשטיין ובפרס בחירת הקהל בתחרות הפסנתר של ה-Montreux Jazz Festival.

שישי, 29.03.24, 10:00
לפרטים נוספים: 04-6030800

דור הלבנטינים – ז'קלין כהנוב ( 1917 - 1979)

מרצה: פרופ' חיים באר

פרקי אוטוביוגרפיה המתרחשים בקהיר ובאלכסנדריה, בעולם שיופיו היה במורכבותו, פרי עטה של מסאית דגולה, מבשרה של התרבות הים־תיכונית, ומי שהעמידה אופציה תרבותית ופוליטית שיכולה לשמש בסיס לדיאלוג עם שכנינו.

ראשון, 31.03.24, 10:30
לפרטים נוספים: 04-6030800

לודוויג ואן בטהובן

מרצה: פרופ' רונן בורשבסקי

בטהובן החצוף ומלא ההומור, אשר ניסה בכל כוחו להסתיר מן העולם את דבר חירשותו הוא דמות מרתקת ומאתגרת להבנה. אדם רגזן, מבולגן, חסר־שקט ולא יציב אשר גדל תחת אב מתעלל ואשר ניהל מאבקים משפטיים בתוך המשפחה. דווקא הוא, המלחין הרומנטיקן הראשון, נחשב בעיני רבים כגדול אמני הצורה הקלאסית המושלמת.

בולגריה, "ארץ הוורדים"

מרצה: נסיה שכטר

מסע של צבעים וריחות, נופים עשירים, מוזיקה וארכיטקטורה. לצד היסטוריה מרתקת ופולקלור מגוון הכולל שירה וריקודים נכיר גם את הסיפור המופלא של הצלת יהודי בולגריה.

נרודה – פאבלו לרין, 2016

מרצה: רחל אסתרקין

אוטוביוגרפיה דמיונית לחלוטין של המשורר והסופר הצ'יליאני הגולה, פאבלו נרודה, שבה דמויות ורעיונות שיצר מניעים את העלילה ואת המציאות.

רביעי, 03.04.24, 10:00
לפרטים נוספים: 04-6030800

השאיפה לשלמות

מרצה: דוד איבגי

רפאלו סנציו, נסיך הציור האיטלקי הביא לידי שלמות את עקרונות היופי באמנות הרנסנס והיווה בכך את המודל לאמני אירופה למשך שלוש מאות וחמישים השנים הבאות.

תומאס אקוינאס, אלוהים מבקש את האדם

מרצה: ד"ר עודד ציון

על האושר באמצעות הכרת האדם את האֵל ואהבתו אליו.

הזוג הקיסרי מהאיים

מרצה: ברוך בן נריה

אהבה, רגשות, יצרים ותועלת פוליטית בין המלחמות בתחילת המאה ה-19. האם ז'וזפין הייתה אהבתו האולטימטיבית של נפוליאון? האם נפוליאון היה הגבר המושלם של ג'וזפין? האומנם בחייהם ובמותם לא נפרדו?

לונדון

מרצה: אלה שופמן

התפתחותה האדריכלית של לונדון מעיר רומית וימי־ביניימית עם ה"טאואר" ווסטמינסטר לעיר רנסנסית עם כנסיית סן־פול, ועד להפיכתה לבירת האימפריה הוויקטוריאנית ובה ה"קריסטל פאלס" ומוזיאון הטבע, ויותר מאוחר, עד למבנים המהפכניים של המאות ה־20 וה־21 באזור ה"סיטי", ואחרים.