הרצאות

לכל הסדרות

מפגשי מועדון תרבות

 

 חוברת מועדון תרבות 2024-2023 >>> לחצו 

מוזיאוני חיפה משמשים כבית חם לשוחרי התרבות בחיפה, להם הוקם מועדון תרבות ייחודי ויוצא דופן המתקיים במוזיאון טיקוטין לאמנות יפנית. המועדון מקיים סדרות מרתקות של מפגשים  לקהל הרחב שוחר האמנות, סיורים בארץ ובחו"ל והקרנות סרטי איכות. לשם כך בחרנו בקפידה את מיטב המופעים והמדריכים, המתמחים בתחומים השונים ומובילים את חברי המועדון להעמקת הידע ולהנאה ממנו.

קרא עוד

ניתן לפנות אלינו:
קופת המוזיאון- 04-60-30-800 
שירות לקוחות של מוזיאון טיקוטין לאמנות יפנית , kupa@tmja.org.il

נועה שטיינר, מפיקה ומתאמת: 04-60-30-800 (שלוחה מס' 9) | events@hms.org.il

סגור
לכל הסדרות

גמישות מוחית | בליווי הקרנת הסרט וויפלאש

מרצה: עמית אברון

הרצאה בליווי הקרנת הסרט וויפלאש.
כיצד המקצוע שלך משנה לך את המוח? מהי גמישות מוחית? באילו חלקי מוח היא זמינה, ועד איזה גיל? כיצד מוח של מוזיקאי שונה ממוח של אדם רגיל? מהי גמישות שלילית ומדוע בדידות וחוסר גרייה פוגעים באופן בלתי הפיך במוח?

שלישי, 16.04.24, 10:30
לפרטים נוספים: 04-6030800

ארי עלה מבבל: מותו של רב כהנא

מרצה: פרופ' חיים וייס

רב כהנא מתואר בספרות חז"ל כאיש רב כוח: זהו כוח המשמש אותו הן ללימוד והן לאלימות. שתי תכונות אלו מגיעות לשיאן בסיפור מפגשו הטעון עם ר' יוחנן היפה והזקן.

חמישי, 18.04.24, 10:30
לפרטים נוספים: 04-6030800

איך להרוג את היטלר: מסע בזמן בקולנוע ובכלל

מרצה: דורון פישלר

כולנו נוסעים בזמן; אנחנו נעים קדימה בקצב של שעה אחת בכל שעה. האם ניתן לנוע בזמן גם ‏בכיוונים אחרים - להאיץ, להאט, לנוע אחורה? התשובה, למרבה הצער, היא לא. אבל זה לא הפריע ‏לדורות של פיזיקאים, סופרים ויוצרי סרטים לפנטז על האפשרות הזאת, ולדון ברצינות מלאה בשאלה - ‏אם כן היינו יכולים לנוע בזמן כרצוננו, מה היתה התוצאה - והאם היא היתה מגיעה לפני הסיבה, או ‏להיפך?‏

חמישי, 18.04.24, 17:00
לפרטים נוספים: 04-6030800

אבולוציה, המוח וההתנהגות האנושית

מרצה: עמית אברון

מיליוני שנים של חיים בסביבה של לקטים־ציידים עצבה את המוח לשרידה אופטימאלית בתנאים קשים. במה שונה מוח של אדם מודרני (הומו־סאפיינס) ממוחות של מינים אנושיים אחרים וכיצד תכונות פסיכולוגיות־שכליות התפתחו כדי לקדם הישרדות?

של מי אתה ילד - חנוך ברטוב (1926-2016)

מרצה: פרופ' חיים באר

החוליה הראשונה ביצירה האוטוביוגרפית רחבת היריעה של אחד מבכירי הסופרים של דור תש"ח, שנודע בספרו פצעי בגרות - יצירה המוקדשת לתיאור שנות ילדותו בפתח תקווה, בחיק משפחה דתית־מסורתית.

סבאס הנזיר – מתבודד סגפן או פוליטיקאי ממולח

מרצה: פרופ' יעקב אשכנזי

מר סבא, המנזר הנודע והציורי בנחל קדרון, הקרוי על שמו, הוא אחד מהמונומנטים הבנויים המרשימים ביותר בארץ ישראל. החולף על פני המנזר נדהם מהחותם האנושי הייחודי על הנוף המדברי הפראי. המייסד – סבאס, היה דמות צבעונית ומורכבת על אף המדים השחורים שלבש. נכיר את הביוגרפיה הייחודית של האיש ששילב באופן מופלא קדושה אישית עם יכולות של מדינאי.

אלבניה, "ארץ הנשרים" – הסוד של אירופה

מרצה: נסיה שכטר

מדינה מרתקת בעלת היסטוריה של שלושת אלפים שנה. כונתה "צפון קוריאה" של אירופה: נופים מרהיבים - מהאלפים עד הריביירה האלבנית המכונה "המרפסת של אירופה". בעלת תרבות ייחודית המקיימת קאנון חוקים בן מאות שנים בליבה של אירופה.

הרצאה מיוחדת ליום השואה

מרצה: עידית פרי

הרצאה מיוחדת ליום השואה, פרטים בהמשך.

אהבה בשפות זרות: פניני אהבה נבחרים בני־זמננו

מרצה: ד"ר אורית וולף

לצד יצירות החותם של הנדל, סקרלטי, ליסט, ברהמס, שומאן ודביסי,יקראו שיריהם של ויסלבה שימבורסקה, פבלו נרודה, אווה ליפסקה, מיטסו סוזוקי, נאזים חיכמת, אוקטביו פאס, ז'ואן מרגריט, נידאא ח'ורי ועוד.

אורית וולף מארחת את המשורר פרופ' רפי וייכרט.

שלישי, 07.05.24, 10:30
לפרטים נוספים: 04-6030800

משחק החיקוי -מורטן טילדום, 2014

מרצה: רחל אסתרקין

פרק בחייו של אלן טיורינג ששינה את העולם. פיצוח ה"אניגמה" של גרמניה במלחמת העולם השנייה במקביל לסיפורו האישי והטראגי של המדען הדגול.

רביעי, 08.05.24, 10:00
לפרטים נוספים: 04-6030800